*** PETROLTRANS – RALLY TEAM na 45. Rallye Tatry 2018 *** Víťazom Rally Tatry sa stala posádka Koči, Mozner ml. *** Ohlasy jazdcov v cieli Rallye Tatry *** Oficiálne záverečné klasifikácie - VÝSLEDKY *** Galéria fotografií kompletná ***


NOVINKY



Slovak National Hill Climb Team bojoval na Rally Tatry s technikou a počasím

Trojicu súťažných posádok Slovak National Hill Climb Teamu v rámci 45. Rallye tatry potrápila nielen technika, ale aj poriadne premenlivé počasie.

Už prvá rýchlostná skúška, ktorou bol už tradičný, večerný mestský okruh v Poprade znamenal pohromu pre posádku Roland Pecuch – Viktória Dudášová. Diferenciál ich vozidla VAZ 2107 nevydržal súťažné tempo a rozletel sa priamo pred moknúcimi divákmi, ktorí napriek dažďu doslova obkolesili spomínanú rýchlostnú skúšku. Po tejto drobnej nepríjemnosti neostalo mechanikom nič iné, iba diferenciál rozobrať a skúsiť ho počas noci dostať opäť do súťažnej kondície. Všetko sa nakoniec podarilo a sobotné rýchlostné skúšky už opäť mohli absolvovať všetky tri súťažné posádky Slovak National Hill Climb Teamu. Pre Pecucha s Dudášovou však sobota odštartovala žiaľ s päť minútovým časovým mankom.

Po piatkovom večernom daždi sa všetci účastníci najstaršej slovenskej rally súťaže prebudili do nádherného, slnkom zaliateho dňa. Zdalo sa, že 45. Rallye Tatry 2018 neprinesie žiadne meteorologické prekvapenie, ale nakoniec bol opak pravdou. Vďaka výdatnej prietrži mračien, keď sa servisná zóna umiestnená v bývalých kasárňach premenila doslova na jedno veľké jazero, sa ukončiť svoje účinkovanie rozhodol Peter Florek, ktorého v Mitsubishi Lancer EVO IX navigoval Marek Podobník.

„Musím povedať, že dôvodov na odstúpenie bolo hneď viac, nielen dážď, ale aj môj zdravotný stav a dosť veľká strata, ktorú sme nabrali už večer na mestskom okruhu vďaka zlej voľbe pneumatík. Hlavný dôvod je ten, že ma bolia kríže a fakt sa v aute necítim dobre. Navyše, jedna rýchlostná skúška je suchá, druhá mokrá a celá súťaž je už iba o tom, kto ako zvládne voľbu pneumatík. Po dojazde do servisu sa navyše spustila neskutočná prietrž mračien spojená s krúpobitím a vtedy padlo rozhodnutie nepokračovať ďalej. V tomto počasí a s tou bolesťou v krížoch nemá význam riskovať, prípadne zrušiť auto. Nemá to žiaden význam a radšej ušetríme auto na ďalšie preteky,“ vysvetlil Peter Florek.

Na trati tak ostali zvyšné dve posádky Slovak National Hill Climb Teamu, ktoré bojoval až do cieľa. V prípade Vlada Hudyho s Jarom Frischom a vozidlom Honda Civic TypeR to bol súboj o konečné umiestnenie v triede 8, kde im nakoniec patrila štvrtá priečka.

„Po neúspechu v Prešove som si povedal, že musíme dôjsť v Poprade až do cieľa, čo sa aj podarilo. Bola to asi najnáročnejšia súťaž akú som kedy išiel. Najskôr zoznamovanie s novým spolujazdcom, následne tie vrtochy počasia, nakoniec to vyšlo iba na štvrté miesto,“ zhodnotil Vlado Hudy.

Možno si teraz dávate otázku ako to nakoniec dopadlo s vozidlom VAZ 2107 a jeho posádkou. Vydržal diferenciál, alebo nie. Odpoveď je, že vydržal až do cieľa. Navyše sa Rolimu s Vicky podarilo predrať na konečné šieste miesto v triede 2 a za svojim chrbtom zanechať aj niekoľko vozidiel najnovšej špecifikácie R2.

„Som rád, že sa nám podarilo dôjsť až do cieľa a ten narýchlo vyskladaný diferenciál, ktorý počas celej súťaže poriadne pískal a hučal, vydržal. Dnes sme sa výborne povozili, nielen na suchu, ale aj na vode. Vyskúšali sme mokré pneumatiky. Mrzí ma tá porucha na okruhu, vždy sa na to tešíme a nikdy nám to nevyjde. Nevadí, možno nabudúce. Teraz by som chcel poďakovať hlavne mechanikom, že ma nenechali v štichu, ale aj Slovak National Hill Climb Teamu za podporu,“ doplnil Roland Pecuch.

Ďalšie predstavenie rally posádok Slovak National Hill Climb Teamu bude opäť o tri týždne na podujatí v Hustopečích.

Miro Majláth










© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye