*** PETROLTRANS – RALLY TEAM na 45. Rallye Tatry 2018 *** Víťazom Rally Tatry sa stala posádka Koči, Mozner ml. *** Ohlasy jazdcov v cieli Rallye Tatry *** Oficiálne záverečné klasifikácie - VÝSLEDKY *** Galéria fotografií kompletná ***


PRESS




Trať je rýchla, zhodli sa jazdci pred štartom

Popradom sa popoludní síce prehnal dážď, ale počas slávnostného štartu akoby zázrakom ustal. Štartová rampa 42. Rallye Tatry tak bola obsypaná divákmi.

Jazdci sú po zoznamovacích jazdách plní dojmov z trate. V poli panuje všeobecný názor, že sa pôjde veľmi rýchlo a mestský okruh vyžaduje špeciálnu pozornosť. Otáznik visí nad počasím, pretože predpovede sú rôzne a obloha nad mestom zatiahnutá.

Zaznelo pred slávnostným štartom

Grzegorz Grzyb: „Trate sú rýchle, ale mne sa páčia. Pre mňa je podstatný kvalitný povrch a ten nechýba. Možno odbočiek a retardérov je priveľa, ale podmienky máme všetci rovnaké. Dúfam, že sa zajtra vyčasí a bude sucho, aby sme mohli jazdiť čo najrýchlejšie. Mestský okruh by bolo najlepšie iba odkrúžiť a „prežiť“ ho. Lenže meria 12 kilometrov, čo nie je málo, takže sa aj tam budeme musieť veľmi snažiť.“

Jaroslav Melichárek: „Súťaž to bude pekná, akurát niektoré úseky sú podľa mňa zbytočne pokazené retardérmi. Nad tým sa treba do budúcnosti zamyslieť. Máme si však z čoho vyberať, pretože na trati je naozaj všetko. Okruh bude veľmi dôležitý, myslím, že sa tam dá nielen veľa stratiť, ale aj získať.“

Tomáš Kukučka: „Popradské trate sú na moje prekvapenie veľmi rýchle. Myslím si, že budeme poriadne letieť. Veľa zákrut je typu „vydá-nevydá“, ale asi ich pôjdeme naplno. Očakávam veľa vyťahaných nečistôt, s čím tiež treba rátať. Niekde sú odbočky vyznačené pneumatikami, inde nie, takže blato tam určite bude. Mestský okruh je dlhý, človek tam môže dostať 15 sekúnd a zajtra sa to bude ťažko dobiehať. Musíme sa naň poriadne sústrediť.“

Peter Gavlák: „Ako na každej súťaži, aj tu štartujem po veľmi dlhom čase. Tatry mám rád, lebo tu som kedysi začínal. Rýchlostné skúšky sú pekné, možno niektoré retardéry sú na škodu. Dúfam, že zajtra nebude pršať, a že čo najviac odjazdíme na suchu. Verím, že budeme rýchli od začiatku, hoci som v aute dlhšie nesedel. Predsa len, po Lubeníku bola pauza.“

Jozef Béreš jun.: Trate sú veľmi zradné, lebo obsahujú množstvo odbočiek. Mnohé sú ukryté za horizontmi a nie je do nich vidieť. Teší ma, že rýchlostné skúšky sú vlastne nové, teda nik ich nepozná. Uvidíme, ako sa s tým budeme vedieť vysporiadať. Akurát okruh je rovnaký. S dažďom rátame a trate budú podľa mňa veľmi šmykľavé. Auto sme zase vylepšili. Očakávam, že bude fungovať, ako má.“

Pavel Valoušek: „Tešil som sa do Tatier, lebo minuloročné skúšky boli extrémne ťažké. Zvlášť prvá bola náročná – tak má vyzerať rely. Tohto roku je to iné. Ide sa viacmenej po hlavných cestách, pričom trať je umelo spomalená retardérmi.“

Tomáš Ondrej: „Tohto roku sú trate rýchle, ale to mi nevadí. Pokojne mohli byť aj rýchlejšie. Čo mi vadí, sú retardéry. Odbočky z hlavnej cesty na štrk sú podľa mňa hlúposť. Auto sme opäť trochu upravili, hlavne tlmiče a diferenciály. Snažíme sa ísť s ladením krok po kroku, aby sme to nepreladili...  Pocitovo je auto rýchlejšie, som zvedavý, ako to bude vyzerať v ostrom tempe.“

Tomáš Fusko: „Trochu mi vadia tie odbočky, lebo sú zradné. Bojím sa, aby sme nedostali defekt. Pôjdeme, ako vieme. Taktika je dôjsť do cieľa a uvidíme, ako to dopadne.“

Rasťo Chvála: „Treba aj ľuďom urobiť radosť a my so slabšími autami máme aspoň na tých štrkoch šancu ísť bokom. Je to rýchle, až neviem, či nemáme prikrátku prevodovku. Okruh sa nedá vypustiť. Chcem ísť čisto, keďže vlani som tam dvakrát cúval.“

Pavol Nagy: „Je to už taký štandard na Slovensku, že trate sú rýchle a umelo spomalené retardérmi. Čo k tomu dodať... Budeme bojovať od začiatku do konca. Na mestský okruh sa teším, lebo patrí medzi tie krajšie. Má dĺžku, má atmosféru, bude to zaujímavé.“


Autor: Filip Garaj











© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye