Z bohatého archívu Rallye Tatry - časť I. *** Valašsko-Tatranský pohár 2018 *** Rallye Tatry dostalo cenu za najlepšie podujatie roku - v sekcii NOVINKY


Press




Béreš zvyšuje náskok, Pohár získal Kundlák

Vlhko, hmla, popadané lístie. Úvod sobotňajšieho programu Rallye Tatry 2014 mal pravú jesennú atmosféru. Posádky sa sťažovali hlavne na slabú viditeľnosť, nejedna z nich mala problém, zmestiť sa do spomaľovacích retardérov.

Jozef Béreš junior začal tak, ako v piatok skončil. Na prvom prejazde skúšky Bijacovce zajazdil najrýchlejší čas a upevnil si priebežnú vedúcu pozíciu. Repaše vyhral Grzegorz Grzyb, ale Béreš za ním zaostal iba o šesť desatín sekundy. A to napriek veľkej krízovke, keď si zmiešaná, slovensko-maďarská posádka Mini Countryman RRC nepoznačila jeden zo spomaľovacích retardérov a jazdec brzdil na poslednú chvíľu.

Grzyb sa zbytočne neponáhľa. Priebežne je tretí, s necelými deviatimi sekundami za druhým Pavlom Valouškom a tridsiatimi za Bérešom. Český jazdec po piatkovom mestskom okruhu vyriešil problémy Fabie S2000 s motorom i ručnou brzdou.

Nedarí sa Prešovčanovi Igorovi Drotárovi. Je až siedmy, keď na Béreša stráca už viac ako minútu. Škoda Fabia WRC údajne funguje, no jazdec sa nevie dostatočne koncentrovať. Titul absolútneho majstra Slovenska sa mu pomaly vzďaľuje.

Tomáš Ondrej napĺňa úlohu favorita medzi produkčnými vozidlami (trieda 3) a zaslúžene vedie. Najrýchlejším dvojkolkárom je Tomáš Konečný (trieda 6). Pavol Nagy jazdiaci v rovnakej kategórii, dostal za nesprávny prejazd spomaľovacím retardérom 30-sekundovú penalizáciu.

Účastníci Slovenského Rally Pohára už majú Rallye Tatry za sebou. Dnes absolvovali po jednom prejazde Bijacovcami a Repašami. Víťazstvo systémom štart-cieľ zaznamenali Ján Kundlák a Marcelom Hrnakom (Honda Civic). V súčte časov boli o viac ako minútu rýchlejší než dvojica Karol a Erik Švec, sedlajúca rovnakú Hondu Civic. Švecovci dnes súperili o striebro s Petrom Haluškom a Petrom Kočíkom (SEAT Ibiza). Prešovčania skončili tretí, ale vzhľadom na problémy s prevodovkou môžu byť spokojní. 

Zaznelo v preskupení po RS3

Grzegorz Grzyb: „Ideme bez problémov, svoje vlastné tempo. Máme svoj cieľ, ktorý musíme naplniť, a jemu podriadime všetko. Podmienky sú náročné, na trati je hmla, takže musíme byť opatrní.“

Igor Drotár: „Časy sú zlé. Neviem sa skoncentrovať, hmla ma vyhodila z rytmu... Som akýsi nesvoj, neviem ísť rýchlo. Asi som zle ráno vstal. Auto funguje podľa mňa dobre, ale ja nič nejdem.“

Jozef Béreš: „Prvá ranná rýchlostná skúška mi veľmi sadla. Myslím, že sme tam aj zajazdili dobrý čas. Napriek tomu, že sa veľmi šmýkalo a bola hmla. V druhej skúške sme asi tri kilometre pred cieľom nemali napísaný jeden retardér. Pri obhliadke trate sme si ho jednoducho nevšimli. Bol som veľmi prekvapený, no nakoniec sa mi podarilo dobrzdiť. Stratil som tam úplne koncentráciu a do cieľa sme sa už iba doviezli.“

Pavel Valoušek: „Včera večer sme mali problémy s motorom i ručnou brzdou, ale už je to v poriadku, takže som rád. Prvú rannú sme išli bez problémov, na druhej bola taká hmla, že sme radšej zvoľnili, kvôli bezpečnosti.“

Tibor Cserhalmi: „Začali sme trošku opatrnejšie, pretože viditeľnosť bola nulová. V lese sa to šmýkalo, bola hmla, ale po prvom kole môžeme byť spokojní. Časy sú solídne, snažíme sa. Auto funguje.“

Rasťo Chvála: „Ráno to bolo výborné. Šmýkalo to a skákalo, ale vidno, že auto je dobre nastavené. V druhej skúške bola veľká hmla a tam sme to radšej predali. Bolo cítiť, že skrátka v týchto podmienkach neviem ísť dosť rýchlo.“

Peter Deak: „Po včerajšku sme vymenili brzdovú kvapalinu a auto brzdilo lepšie. Hoci je pravda, že na týchto skúškach sa nebrzdí tak agresívne ako na mestskom okruhu. Bolo to náročné, kvôli hmle. Síce máme rozpis, ale aj tak sa v hmle ide veľmi ťažko.“

Pavol Nagy: „Prvé kolo bolo opatrné, hlavne o učení sa s novým autom. Viacmenej to bolo dobré. Akurát na štarte RS3 sme chytili retardér, takže nás asi čaká penalizácia. Inak to bolo dobré.“

Martin Koiš: „Nemám skúsenosti s jazdením v hmle, takže to pre mňa bolo veľmi ťažké. Hlavne v tej prvej rannej skúške som asi veľa stratil. Dvojka bola čo sa hmly týka, ešte horšia, to bola úplná katastrofa. Najmä v tej rýchlej časti sa mi veľmi ťažko orientovalo. Jeden retardér sme prešli cez pásku. Nevidel som ho a už mi to nevychádzalo.“

Vladimír Hudy: „Auto funguje dobre, ale na prvých dvoch dnešných skúškach bola hmla. Išiel som opatrne, lebo sa mi ťažko odhadovalo, kde začína zákruta. Tohto roku ideme prvýkrát, takže skôr opatrne. Myslím, že všetky retardéry sme potriafali správne.“

Autor: Filip Garaj










© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye