*** PETROLTRANS – RALLY TEAM na 45. Rallye Tatry 2018 *** Víťazom Rally Tatry sa stala posádka Koči, Mozner ml. *** Ohlasy jazdcov v cieli Rallye Tatry *** Oficiálne záverečné klasifikácie - VÝSLEDKY *** Galéria fotografií kompletná ***


PRESS



Na mestskom okruhu bolo niekomu chladno inému horúco

V piatok večer sa teplota vzduchu v Poprade pohybovala okolo nuly. Od zimy sa triasli diváci, ktorých popri trati stálo neúrekom, i organizátori. Súťažné posádky sa zväčša poriadne zapotili.

Nejedna v cieli bezmála 13 kilometrov dlhého prológu kritizovala zlú voľbu pneumatík. Mnohí jazdci zvolili príliš mäkkú zmes, ale po prvom či druhom kole mestského okruhu boli pneumatiky prehriate.

Šmýkalo sa poriadne, na čo doplatili viacerí. Napríklad Tomáš Kukučka už v štvrtej zákrute prehliadol blato a skončil mimo trať. Napokon bol rád, že sa po dvoch minútach vyhrabal späť.

Fantasticky šiel Jozef Béreš junior, ktorý ukazoval, že keď Mini funguje, dokáže byť extrémne rýchle. Rodák z Debrade zaznamenal najrýchlejší čas a v cieli žiaril šťastím.

Pod drobnohľadom boli najmä Igor Drotár a Poliak Grzegorz Grzyb. Ani jeden z adeptov na titul absolútneho majstra krajiny však neprešiel prológ podľa svojich predstáv. Grzyb sa posťažoval na slabú ručnú brzdu vo vracákoch, frustrovaný Drotár hromžil, že nevedel zapnúť ALS. Jeho Fabia WRC tým pádom na časti trate nemala dostatočný výkon.

Poliak dosiahol štvrtý najlepší čas, Drotár za ním zaostal o štyri sekundy a nocovať šiel ako piaty.

Pred nimi skončil Pavel Valoušek i Tibor Cserhalmi. Tibor v stopke po rýchlostke iba „mliaskal“ nad výbornou Fiestou R5. Nemenej skúsený Pavol Valoušek hlásil zatiaľ neidentifikované problémy s Fabiou S2000.

Medzi produkčnými vozidlami dominoval Tomáš Ondrej, dvojkolky v úvodnom teste ovládol Roman Koňuch. Obaja adepti na titul v triede 6 – Pavol Nagy a Rasťo Chvála – vykrúžili hodiny.

Najväčším smoliarom však bol Daniel Matuš, ktorý absolvoval o kolo menej. Vedenie súťaže mu napokon pridelilo náhradný čas. V sobotu tak môže pokračovať, no s vyše sedemminútovým mankom na lídra priebežného poradia.

Účastníci Slovenského Rally Pohára sa zväčša tešili z možnosti, zajazdiť si v tme. Najširší úsmev na tvári mal prvý Ján Kundlák. Druhému Karolovi Švecovi nadelil 19 sekúnd, tretí Marek Pazderák zaostal o ďalších šesť sekúnd. V cieli potom nadával, že ho spomalili súperi.

Vôbec sa nedarilo Petrovi Haluškovi. V kulise mu ostal zaseknutý prevodový stupeň a jazdec si nebol istý, či problém dokáže v servise odstrániť.

Zaznelo v cieli RS1

Grzegorz Grzyb: „Išlo sa dobre. Trochu sme mali problémy s ručnou brzdou vo vracákoch, akoby bola slabá. Na úvod sme sa dobre povozili.

Igor Drotár: „Nevedel som zapnúť ALS. Hľadal som ovládač v tme, no nedarilo sa. Časť skúšky sme tak prešli s nižším výkonom. Nevadí, pokračujeme ďalej.“

Jozef Béreš jun.: „Som veľmi spokojný. Dosiahli sme dobrý čas, auto funguje, takže začiatok súťaže je z nášho pohľadu výborný.“

Pavel Valoušek: „Videl som, že niektoré posádky pred nami mali problémy, takže som zvolil opatrnejšie tempo. Sme v cieli, ale auto nie je v poriadku. Niečo s ním je, ale zatiaľ neviem, čo.“

Vlastimil Majerčák: „Bolo to zaujímavé. Šmýkalo sa, občas sme boli dlhí na brzdy a tak. Náročné, fakt náročné.“

Tomáš Kukučka: „Hneď v štvrtej zákrute sme vyleteli mimo trať a nechali tam asi dve minúty. Sme radi, že sme došli do cieľa, lebo to vyzeralo, že ostaneme visieť pri trati. V tom mieste bolo vyťahané blato, ale keď sme na to zasvietili rampou, blato nebolo vidieť. Tak som tam zahol, akoby bolo sucho.“

Tomáš Ondrej: „Dalo sa. Škoda, že sme nemali svetelnú rampu, ale inak dobré. Musím si zvykať na auto. Je úplne inak nastavené, ako som mal Mitsubishi. Dúfam, že bez problémov budeme pokračovať aj zajtra.“

Tibor Cserhalmi: „Prológ sa dal prežiť. Poskúšali sme si auto, vrátane otočiek na ručnú brzdu. To som vo Fieste R5 robil prvýkrát.“

Vladimír Hanuš: „Mali sme úplne studené pneumatiky. Zvolil som dvadsiatky, lebo lepšie gumy si šetrím na zajtra. Dlho trvalo kým sa zohriali, takže sme sa pekne pošmýkali. Dával som pozor, aby sme niečo nevystrojili.“

Peter Deak: „Úplne nám odišli brzdy, používal som len ručnú. Veľmi ťažké...“

Rastislav Chvála: „Trochu sme hodinovali, ale ok. Rýchle pasáže boli super, ale v pomalších to bolo horšie. Hlavne, že sme tentoraz nezbúrali žiadny retardér.“

Roman Koňuch: „Prvé kolo bolo zohrievacie, pretože sme dlho čakali na štarte a vychladli nám pneumatiky. Druhé bolo lepšie.“

Tomáš Konečný: „Išlo sa celkom dobre, akurát sme v jednom vracáku vyrobili takú srandu. Auto šlo po dvoch kolesách už asi v 45-stupňovom uhle, ale dopadlo to dobre. Ku koncu sa nám prehrievali pneumatiky.“

Pavol Nagy: „Prvá rýchlostka v novom aute. Pretočilo nás vo vracáku, podobne, ako ostatných. Motor zdochol, ale inak mám celkom dobré pocity.“

Ján Laurinc: „Dalo sa to. Pneumatiky nedržali a šmýkalo sa. Zajtra bude lepšie.“

Milan Greguška: „Veľmi pekné, veľmi náročné na kondíciu. Pekný šport.“

Tibor Kovács: „Nečakali sme, že gumy budú až tak lepiť. V druhom kole som nevedel poslať auto do šmyku.“

Vladimír Hudy: „Skúšame a sledujeme, ako sa správa nové auto. Musíme si zvyknúť napríklad na brzdy, ku koncu sa už prehrievali. Ťažko, ale učíme sa s tým.“

Martin Koiš: „Nič som nevidel, lebo Kekeňák pred nami veľmi dymil. Ale prvé kolá boli dobré.“

Peter Jurečka: „Je koniec. Ostal nám zaseknutý prvý prevodový stupeň. To už neopravíme.“

Andrej Kacvinský: „ Zoznamujeme sa s novým autíčkom. Je to príjemné vozenie. Celý čas sme išli bez interkomu, vypadol nám, takže sme na seba kričali.“

Přemysl Budín: „Bolo to veľmi ťažké, šmýkalo sa. Nezvolili sme správne pneumatiky. Mali sme príliš mäkkú zmes.“

Lubomír Sychra: „Veľmi pekné. Klzké, príjemné. Mali sme dobré gumy, vpredu stredne tvrdú zmes, vzadu mäkkú. Celý prológ to fungovalo výborne.“

Jozef Molnár: „Zvykáme si na úplne nové auto. Nemá samosvor, na ktorý som zvyknutý, keďže predtým som jazdil Ačkovú Fabiu a teraz je to čisté eNko.“

Milan Kundis: „Po prejdení cieľa som povedal, že by som tu pokojne krúžil do rána, resp. kým nedôjde benzín. Príjemne sme sa povozili.“

SRP

Peter Haluška: „Nie je to dobré. Ostal nám visieť jeden prevodový stupeň. Uvidíme v servise, či to vieme vyriešiť.“

Ján Kundlák: „Išlo sa dobre, bolo to zaujímavé. V noci sme ešte nejazdili, takže pre nás je to nová skúsenosť. Snažili sme sa, tak dúfam, že to bude dobré.“

Kamil Švec: „Bolo to celkom super. Spočiatku nedržali gumy, lebo je veľká zima. Potom sa to zohrialo, asi od druhého kola.“

Marek Pazderák: „Výborne sa išlo, len tri autá som dobehol. Niečo sme tým stratili.“

Peter Šablatúra: „Som rád, že motor funguje. Ešte pätnásť minút pred štartom sme ho oživovali. Vyzerá to tak, že úspešne.“

Richard Gembický: „Nebolo to veľmi dobré, šmýka nám spojka. Čiže slabý výsledok.“

Tomáš Vrábel: „Bolo to super. Trošku nám chýbal výkon, ale inak ok.“

Michal Leško: „Môžem povedať, že to trošku šmýkalo, inak celkom dobré. Pekná trať. Autu ešte treba pár úprav a hlavne výkon, aby to bol ozajstný Mégane Maxi.“

Autor: Filip Garaj
Snímky: Daniel Hlinka

 

























© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye