Z bohatého archívu Rallye Tatry - časť I. *** Valašsko-Tatranský pohár 2018 *** Rallye Tatry dostalo cenu za najlepšie podujatie roku - v sekcii NOVINKY


Press




Ing. Pavel Kravárik

Ing. Pavel Kravárik jazdil Rallye Tatry už v deväťdesiatych rokoch. Na tohtoročnej Rallye Tatry ho
priaznivci motošportu uvidia na sympatickom VW Golfe I., so spolujazdcom Andrejom Kacvinským, v pretekoch Slovenského rally pohára (SRP).

V Lubeníku ste vyhrali svoju triedu H, ako sa vám šlo na Golfe pri tropických teplotách?
Rally Lubeník bola ťažká rally, hlavne kvôli horúčave. Rýchlostky sme si pamätali z ostatných ročníkov a fakt je to pekné zvezenie. „Peklo“ je krásna trať. Celý rok sme mali problémy s motorom. Až teraz sa p. Kundisovi podarilo, veríme tomu, že na dlhší čas, dať auto dokopy. Lubeník bola vlastne skúška nášho auta a dokonca bez dozoru, keďže Milan Kundis v Lubeníku neštaroval. V jeho Škode 130 RS  sa v úlohe pilota predstavil Milanov spolujazdec Radovan Javorský. Čo sa týka výsledku, síce sme vyhrali triedu, ale boli sme len dvaja. Chýbali pravidelní účastníci s ktorými sa naháňame, Bányász a Lorinc.

Čo vás najviac poteší po skončení rally. Dokončené preteky, umiestnenie, či jednotlivé výkony v RS?
Niekto jazdí preteky pre výsledok, niekto pre rýchlosť. Mňa osobne viac poteší dobrý čas ako výsledok. Dokonca v jednej z rýchlostiek v Lubeníku, sme mali devätnásty najlepší celkový čas a nechali sme za sebou aj Mitsubishi EVO X.  Osobne môj najlepší výkon je z Tríbeča v minulom roku, kedy som mal v druhej rýchlostke druhý najlepší absolútny čas, za Kriškom iba o 1, 4 sek.

Tohtoročná Rallye Tatry je podujatie SRP. Čo podľa vás môže prilákať posádky z majstrovstiev Slovenska zajazdiť si tatranskú rally vo voľnom pohári a kde sa prihlásite vy, so svojim Golfom I. ?
Prilákať ich môže meno Rallye Tatry, noví organizátori, neznáme trate a niektorí využijú Rallye Tatry na tréning.  V Poprade pôjdeme pravdepodobne SRP. Inak jazdíme majstrák, aj pohár. SRP-čko je veľmi rýchle. V majstráku sa dá aj trochu taktizovať. Keď sa ide rýchlostka na tri kolá, tak v prvom si vyskúšame či je dobrý rozpis, v druhom kole pridáme a čakáme ako dopadli súperi a v treťom, keď sme vpredu môžeme trochu ubrať. Ale v SRP ak nevyhráte prvú rýchlostku, tak už nemáte veľa času a možností spraviť dobrý výsledok. Na pohár prídu mladí, nabrúsení jazdci, ktorí vlastne aj v Lubeníku dokázali svojimi časmi, že v pohode by sa umiestnili svojimi výkonmi vysoko aj na majstráku.

Čo hovoríte na myšlienku organizátorov obnoviť Rallye Tatry
Tatry som šiel už v deväťdesiatych rokoch s Milan Kundisom a potom aj sám na Golfe. Páči sa mi myšlienka, že organizátori začínajú Rallye Tatry najprv s pohárom a netlačia sa hneď na majstrák alebo dokonca na Európu. Nemám rád veľké reči o veľkých podujatiach. Nafúkne sa to a potom spľasne ako bublina. Dnes je celá rally o peniazoch. Ťažko povedať ako sa bude rally na Slovensku v budúcnosti vyvíjať, lebo všade okolo sú národné parky, no verím a držím prsty organizátorom v Poprade, že zvládnu našu domácu Rallye na jedničku.

 

Autor: Slavomír Petrus










© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye