*** Tatransko-Valašský pohár sa rozhodne v Poprade *** Zoznam prihlásených s puncom kvality a kvantity *** Zoznam prihlásených - POSÁDKY *** Slovenská premiéra vozidla Hyundai i20 R5 pod Tatrami! *** Uzávierka prihlášok na Rallye Tatry sa blíži! *** Akreditačné formuláre v sekcii PRESS *** Spustené prihlasovanie jazdcov v sekcii POSÁDKY *** ZU pre MSR/SRP v sekcii POSÁDKY/DOKUMENTY ***


Press




Rozhovor s rely jazdcom Pavlom Kravárikom o poslednej súťaži Slovenského rally pohára v Topolčanoch a o cieľoch na najbližšom podujatí - Rallye Tatry 2013

Na Rally Tríbeč ste v prvý deň pretekov nedošli do cieľa, čo sa stalo?
Tríbeč je pre nás asi zakliata. Akoby na nás pôsobilo nejaké kozmické žiarenie. Auto sa nám začalo zakuckávať, z rýchlosti som radil iba trojku a päťku. Prevodovku sme načali už na okruhu a dokončili sme ju v lese.
  
Ako sa vám darilo v Topoľčanoch, kým ste neodstúpili?
Okruh sme vyhrali, rýchlostku Skýcov sme zajazdili ako tretí najlepší, ale pri ďalšej rýchlostke sme už vedeli, že nedôjdeme kvôli vynechávaniu motora a prevodovke.

SRP-čko vyhrala posádka Kysucký – Pečner na Seate Ibiza 1.9 TDi. Bolo ich víťazstvo prekvapením?
Mladý Kysucký a Kundlák zajazdili výborne. Sú to mladí chalani, ktorí ešte nezažili ťažké havárie, jedným slovom „strelci.“ Martin Kysucký šiel perfektne, keď sa pozriete na jeho časy, tak tie mal skoro ako Mitsubishi Evo IX či X, dostal sa medzi štvorkolky, čo je veľkým úspechom a vynikajúcim vysvedčením mladého rely pretekára.

Slovenský rally pohár medzi jazdcami sa zdá byť bojovnejší ako veľký majstrák. Čim to je?
Majstrák sa ide na tri kolá. V ňom uvažujú posádky asi takto: prvé kolo - uvidíme, v druhom pridáme a v treťom pozrieme, či niekto nevypadol a zajazdíme tak, aby sme si udržali súperov za nami. Ale keď stratíte v pohári 15 sekúnd, tak máte minimálnu šancu na dobré umiestnenie.

Súťažné auto máte v servise. Podarí sa vám ho pripraviť na domácu Rallye Tatry?
Veríme, že áno. Veľmi sa na preteky tešíme a dúfam, že príde veľa priaznivcov rely pod Tatrami.

Pre jubilejný 40. ročník je pripravený atraktívny večerný mestský okruh. Naopak, vypadla minuloročná rýchlostka Sp. Bystré – Kvetnica. Máte radšej rýchle alebo viac technické rýchlostné skúšky?
Prinášate mi pozitívnu správu. S našim WV Golf I. máme malú maximálku a preto nám viac vyhovujú technickejšie, pomalšie rýchlostky. Pre naše auto bola RS Sp. Bystré – Kvetnica veľmi rýchla a predpokladám, že mestský okruh bude mať veľa ostrých zákrut a vracákov, čiže trať ušitá akoby pre nás. Pre naše auto doslova platí výrok svetoznámeho konštruktéra a zakladateľa Lotusu Colina Chapmana: „S vysokým výkonom si rýchly na rovinke, s nízkou hmotnosťou si rýchly všade.“

Ako si spomínate na trate Rallye Tatry, ktoré viedli cez vojenské pásmo?
Vtedy som robil spolujazdca Milanovi Kundisovi na Octávii, ale bolo to dávno a počul som, že teraz sú tam cesty s novým asfaltovým povrchom. Rozprával som s viacerými domácimi jazdcami, ktorí mi potvrdili, že sa na naše rely tešia a určite sa ich zúčastnia. Je to pre nás blízko, máme aj nižšie náklady na preteky, jednoducho doma je doma. Hovorí sa, že domáce prostredie by malo priniesť čas v rýchlostke aspoň o 10 sekúnd lepší.

Takže si trúfate na nejaký pohár v cieli?
Urobíme všetko preto, aby tomu tak bolo. Veď získať ocenenie na Rallye Tatry vždy bolo a aj bude cieľom každého pretekára, či už v historikoch alebo v nadupaných WRC-čkach.

Kto vám bude robiť spolujazdca a ako to vyzerá s posádkou vám veľmi blízkou, Kundis – Javorský?
Ja pôjdem s mojim osvedčeným co-pilotom Andrejom Kacvinským a Milan Kundis by mal odjazdiť Rallye Tatry s Braňom Jochmanom.

Autor: Slavomír Petrus










© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye