*** Tatransko-Valašský pohár sa rozhodne v Poprade *** Zoznam prihlásených s puncom kvality a kvantity *** Zoznam prihlásených - POSÁDKY *** Slovenská premiéra vozidla Hyundai i20 R5 pod Tatrami! *** Uzávierka prihlášok na Rallye Tatry sa blíži! *** Akreditačné formuláre v sekcii PRESS *** Spustené prihlasovanie jazdcov v sekcii POSÁDKY *** ZU pre MSR/SRP v sekcii POSÁDKY/DOKUMENTY ***


Press




V Pohári rozhodovala technika, prvenstvo bral Haluška

Slovenský Rally Pohár sa nezaobišiel bez tesného duelu, ani dramatického zvratu. Posledné slovo napokon mali technické problémy.

Harmonogram SRP v rámci 40. Rallye Tatry obsahoval päť meraných úsekov. Trikrát sa posádky predstavili na mestskom okruhu v Poprade a raz na klasických testoch Uloža-Nižné Repaše, Levočské Kúpele-Záľubica. Dovedna tak absolvovali necelých 125 kilometrov, z nich 38,4 pokryli rýchlostné skúšky.

Miro Palko hneď v úvode ukázal, že skúseností už má dosť a môže pomýšľať na prvé miesto. Zvlášť, keď mu rozpis číta bývalý skvelý jazdec Vlado Palko. Rodinná posádka bola najrýchlejšia v piatkovom prológu. Druhým v poradí, Petrovi Haluškovi s Michalom Donovalom (SEAT Ibiza TDI), ušla o 5,1 sekundy.

Haluška odpovedal v sobotu ráno najlepším časom na Záľubici. Palko si však pozíciu lídra udržal a vzápätí ešte zvýšil svoj náskok na 7,5 sekundy, keď dominoval na rýchlostnej skúške Uloža. Bolo jasné, že o víťazovi rozhodnú až dva prejazdy mestským okruhom.

Napokon rozhodol hneď prvý, lebo Palkovcov výrazne spomalili komplikácie s ich Renaultom Clio. „Mali sme problém s ventilátorom a na tejto rýchlostke prestala fungovať elektronika. Doteraz to bolo veľmi dobré, ale teraz sme stratili priveľa. Bolo to veľmi rýchle, s množstvom retardérov, no povozili sme sa pekne,“ povedal Miro Palko. Košická posádka na inkriminovanom úseku stratila bezmála trištvrte minúty a v samom závere zviedla úspešný súboj aspoň o striebro s Jozefom Kriškom a Jánom Bombom.

„V lese nám dvakrát vyplo turbo a motor išiel len v núdzovom režime. Vôbec som neveril, že udržíme druhé miesto. Nakoniec sme dokonca vyhrali, lebo Palkovci mali ešte väčšie problémy. Trať sa nám páčila,“ zrekapituloval Peter Haluška, ktorý vyhral nielen v absolútnom hodnotení SRP, ale aj v triede P3. Bronz ostal v rukách Krišku s Bombom.

Štvrté miesto absolútne a prvenstvo v P2 získali Kamil a Erik Švecovci s Hondou Civic. „Trať bola celom, pekná, aj auto fungovalo. Všetko v poriadku,“ uviedol jazdec. Najslabšie P-jednotky sa stali korisťou v našich končinách celkom exotického Daihatsu Charade. Po tratiach Rallye Tatry ho vodila posádka Tomáš Vrábel/Pavol Michalec.

Do cieľa došlo 13 dvojíc, deväť muselo v priebehu podujatia odstúpiť.

40. Rallye Tatry – neoficiálne konečné poradie v hodnotení SRP:

1. Haluška/Donoval (SR) SEAT Ibiza TDI 27:55,4 min., 2. Palko/Palko (SR) Renault Clio +31,5 s., 3. Kriška/Bomba (SR) Renault Clio +43,9, 4. Švec/Švec (SR) Honda Civic +44,2, 5. Pavlinský/Kolivošková (SR) Citroen Saxo +54,5, 6. Vrábel/Michalec (SR) Daihatsu Charade +2:24,8 min., 7. Chrenko/Ponec (SR) Suzuki Ignis +2:36,6, 8. Šablatúra/Laurincová (SR) Škoda Felicia +4:08,0, 9. Uhrin/Slamka (SR) Peugeot 306 +6:51,6, 10. Dedeček/Vojtko (SR) Peugeot 206 +6:57,0.

Víťazi jednotlivých tried

P1: Vrábel/Michalec
P2: Švec/Švec
P3: Haluška/Donoval

SRP 2013 - priebežné neoficiálne poradie po 3. podujatí:
1. Haluška 92 bodov, 2. Kundlák 89, 3. Pavlinský 81, 4. Kekeňák 67, 5. Kriška 61.

Autor: Filip Garaj, tlačové stredisko Rallye Tatry










© RALLYE TATRY 2013 - 2018 | p.oravec@aosklubpoprad.sk | www.rallyetatry.sk
Adresa: AOS, Šrobárova 47, 058 01 Poprad | Foto: Daniel Hlinka, Slavomír Petrus, Martin Hlinka a Dávid Havránek.

Sledujte nás: facebook rallye twitter rallye youtube rallye skype rallye